آموزش آلتیوم دیزاینر قسمت 22(اضافه کردن متن و لوگو به PCB)


Warning: Undefined array key "tie_hide_meta" in /home/cttfir/domains/cttf.ir/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/cttfir/domains/cttf.ir/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Altium Designer یکی از بهترین نرم افزار طراحی مدارات چاپی است. این نرم افزار توانایی طراحی چند لایه ای PCB در محیط دو بعدی و همچنین سه بعدی را دارد. در آلتیوم شما می توانید یک شماتیک طراحی کرده و به راحتی آن را به PCB تبدیل کنید. البته بیشتر دوستان در ایران راه سخت تر را انتخاب می کنند و بوسیله تعریف نتِ ها PCB را طراحی می کنند که قاعدتا مشکلات پس از طراحی و در زمان ساخت، عیب یابی و تغییر PCB نمایان می شود. در طراحی پی سی بی قطعات الکترونیکی می توانند در قسمت زیر و روی برد مدار چاپی قرار بگیرند. نرم افزار Altium به شما این قابلیت را می دهد تا پایه های این قطعات را به صورت اتوماتیک یا تعاملی (Interactive) در هر لایه ای از PCB به یکدیگر متصل کنید که به اصطلاح به این کار Routing گفته می شود. با استفاده از PCB Rules در طراحی مدار چاپی در Altium Designer می توانید قوانین مختلفی را تعریف کنید تا از بروز خطا جلوگیری کرده و یک مدار استاندارد را طراحی کنید. برای مثال می توانید در قسمت PCB Rules حداقل و حداکثر پهنای Track (اتصال رسانا بین پین های قطعات)، حداقل فاصله قطعات و Track ها و … را تعیین کنید.

خیلی وقت ها پیش میاد بخوایم متن خاصی رو مثلا به زبان فارسی به فایل PCB اضافه کنیم. یا اینکه بخوایم لوگو شرکت رو بزنیم رو برد. اصلا شاید نیاز باشه علایم و یا جدول خاصی رو کنار قطعات قرار بدین و این موارد همگی به صورت کامل در این ویدیو توضیح داده شده که امیدوارم مفید باشه.

انجام این کار به سه روش در نرم افزار آلتیوم دیزاینر مقدوره که هر سه روش با نکات مورد نظر توضیح داده شده و می تونید بعد از دیدن ویدیو لوگو و نوشته های خودتون رو به فایل PCB اضافه کنید.

نکته ای که باید ذکر بشه در آموزش جهت سرعت انجام کار از نرم افزار Paint خود ویندوز استفاده میشه که در نهایت کیفیت کار زیاد جالب و کاربردی نیست و حتما سعی کنید در ساخت لوگو و متن مورد نظرتون از نرم افزارهای مخصوص این کار مثل کورک یا فتوشاپ استفاده کنید و در نهایت فایل رو با فرمت مدنظر ذخیره کنید.

اینم یک نمونه از فارسی نویسی داخل نرم افزار

سایر آموزش هارو می تونید در مجموعه آموزش های نرم افزار آلتیوم دیزاینر مشاهده کنید.

دانلود اسکریپت ساخت لوگو

31 نظر

  1. سلام
    بسیار عالی جناب مهندس …
    من همیشه با این قسمت مشکل داشتم … فقط سوالی که برام پیش اومده در روش اول من script ندارم تمام مسیرها هم چک کردم ایا باید از جای دیگه ای دانلود کنم ؟
    ممنونم

  2. سلام .
    آقای مهندس آیا امکانش هست یک برد دو رو به عنوان تمرین قرار بدین که بتونیم با تمام قواعدی که آموزش دادین طراحی کنیم ؟

    • اینکه من بخوام مداری رو برای تمرین قرار بدم زیاد مورد جالبی نیست. برای تمرین می تونید یکی از بردهایی که نیاز خودتون هست و بعد از طراحی می تونه جدا از یک تمرین بکله جنبه کاربرد به خودش بگیره و انتخاب کنید و سعی کنید به بهترین شیوه طراحی کنید.

  3. سلام جناب مهندس آراسته
    ایا درخواست زیادی که ازتون بخوام در مورد پلیگان و تفاوت در انواعش و همچینن تنظیمات اون توضیح بفرمایید ؟

  4. سلام جناب مهندس اراسته
    ممنون از اموزش های کاربردی شما
    ایا فیلم های اموزشی فاقد قسمت هفتم می باشد؟

  5. سلام اگه امکان داره ایدی تلگرامتونو بزارید چندتا سوال ازتون دارم . من میخام فوت پرینت 1 قطعه رو بسازم تو قسمت قرار دادن اندازه های دقیق مشکل دارم
    مثلا d زده 0.196 این یعنی چی؟ به میلیمتر هست اگه ایدی تلگرام بدی براتون میفرستم کمک کنید بهم

  6. سلام آقای آراسته وقتتون بخیر
    آیا راجب پلیگان و کاربرداش مطلبی قرار نمیدین؟

    • سلام
      دوستان زیادی درخواست سرفصل هایی رو کردن و یکی از موارد که زیاد درخواست شده همین بخش پلیگان هستش. مجموعه ویدیوهایی در دست اقدام است. منتظر خبرهای خوب باشید.

  7. سلام
    از اموزش های خوبتان کمال تشکر رو دارم
    در ضمن سایت زیر ویدئوهای شما را به فروش می رساند
    پیگیری کنید تا از هدر رفت سرمایه دانشجو ها و… جلوگیری شود
    با تشکر

  8. سلام وقتتون بخیر ممنونم بابت ویدیو های خوب و کاربردیتون
    میخواستم بدونم این اموزش کلا چند قسمته؟

  9. درود بر شما مهندس گرامی. واقعا ازتون ممنونم بخاطر آموزش های جامع و بسیار عالیتون. واقعا از هر حیث عالی هست. من قصد رفتن به کلاس برای یادگیری این برنامه را داشتم اما با مشاهده آموزش خوب شما از این کار منصرف شدم. مهندس فایل جدید کی ایشالا اپلود میشه ؟ و اینکه مدارات چند لایه را هم اگه امکان داره داخل برنامه ضیط شده قرار بدین
    بازم ممنونم ازتون

  10. سلام اقای اراسته
    ممنون برای آموزش هایی که قرار میدین
    یه راه دیگه ای هم برای ایجاد لوگو تو التیوم هستش اونم استفاده از فونت های ساخته شده که از مزیت هاش میشه به عدم کاهش کیفیت لوگو تو هنگام تغییر سایز اون و همچنین یکپارچه بودنش اشاره کرد وراه ساختش هم به این مدله که شما با یه نرم افزار font creator تو یه فونت خاصی برای یه حرفی لوگو مورد نظرتون رو قرار می دین و با همون فونت اون رو تو التیوم مینویسید به همین سادگی
    بازم تشکر میکنم از آموزش های خوبتون

    • سلام و عرض ادب
      بتونید یک ویدیو کوتاه تهیه کنید و برای پشتیبانی سایت ارسال کنید ممنون میشم. با ذکر نام خودتون در اختیار همه عزیزان قرار می گیره و خوشحالمون می کنید.

  11. سلام اقای سوران اراسته من لاینسس آلتیوم ورژن 16.5رو می خواستم کجا پیدا کنم

  12. سلام مهندس آراسته
    من تو نرم افزار التیوم وقتی میخام شماتیک جدید ایجاد کنم ارور میده
    Font Style Not Found
    بعد دیگه هیچکاری نمیشه کرد !! دلیل این ارور چی هست

  13. عباس جهاندیده

    سلام چرا قسمت 21 و 22 اپلود نمیشه ؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *