برد درایور سروهای دلتا

آموزش کامل ساخت فیبرمدارچاپی با حداقل هزینه و امکانات


Warning: Undefined array key "tie_hide_meta" in /home/cttfir/domains/cttf.ir/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/cttfir/domains/cttf.ir/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

در این روزها که هزینه ها به شدت بالا رفته شاید ساخت یک برد تست و انتظار چند روزه برای دریافت فایل PCB ان از شرکت های سازنده هزینه کمی نباشه.
وقتی به راحتی با صرف چند دقیقه وقت می تونید فیبرهای مورد نیاز خودتون رو چاپ کنید واقعا صرف این هزینه ها و مهمتر اتلاف زمان، گزینه مورد قبولی نیست.

گروه فنی مهندسی CTTF اقدام به ضبط ویدیویی کرده که در آن به تمامی نکات چاپ فیبر به روش اتو پرداخته شده تا تمام علاقه مندان به دنیای برق و الکترونیک بتونن به راحتی فیبرهای مورد نیاز خودشون رو چاپ کنن و از نتیجه کارهاشون لذت ببرن.

با کمک این ویدیو می تونید فیبرهای خودتون شامل خطوط خیلی ریز و یا قطعات SMD رو به راحتی تولید کنید و از اون استفاده کنید.

لطفا جهت خرید محصول با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید.

جهت خرید ویدیو می توانید از طریق لینک مربوط به شماره حساب ها، مبلغ را واریز کرده و سپس فیش واریزی را به پشتیبانی سایت ارسال کنید تا ویدیو در اسرع وقت در اختیار شما قرار بگیرد.

نمونه کارهای طراحی فیبر به روش اتو توسط گروه CTTF

smd to dip

برد درایور سروهای دلتا

فیبر مدار چاپی چیست ( PCB چیست):
فیبر مدار چاپی و یا همان PCB، فیبری است به ضخامت حدود ۱٫۶ میلیمتر، از جنس مقوای فشرده (فیبر فنلی) که قهوه ای و کرم رنگ بوده و یا از جنس الیاف پشم شیشه (فایبرگلاس)، در طرف دیگر این فیبرها یک لایه مس به صورت ورقه نازک به ضخامت ۰٫۲۵ میلیمتر وجود دارد که به کمک چسب و فشار پوشانده شده است. برد مدار چاپی شامل مجموعه ای از مدارهای الکتریکی است که به شکل یک لایه، دو لایه و یا حتی چند لایه طراحی و تولید می گردند.

در همه محصولات الکترونیکی حتی ساده ترین آنها استفاده می‌شوند. استاندارد جهانی تولید بردهای مدار چاپی، براساس استاندارد UL و IPC می باشد؛ امروزه طراحان این حوزه، بردها را با استفاده از نرم افزارهایی مخصوص طراحی می نمایند.

فیبر فنولیک:
این فیبر به رنگ زرد پررنگ و یا قهوه ای بوده و به راحتی سوراخ می شود و لایه مس روی آن بر اثر حرارت زیاد هویه، به راحتی جدا می شود، قیمت این نوع فیبر ارزان بوده و به همین جهت در اکثر کیت ها و مدارات رادیو، ضبط و تلویزیون و… از این فیبر استفاده می شود.

فیبر فایبرگلاس:
فیبر فایبرگلاس سبز رنگ بوده و نسبت به فیبر فنلی(از جنس مقوای فشرده) محکم تر بوده و به سختی سوراخ می شود، در مقابل حرارت مقاومت خوبی دارد و بیشتر در مدارات ماشین حساب، ویدئو، کامپیوتر و… به کار می روند.

فیبر دو رو:
این فیبر هم از نوع فنلیک می تواند باشد و هم از نوع فایبر گلاس، اختلاف آنها در این است که در هر دو طرف این فیبر یک لایه نازک از مس پوشیده شده است در نتیجه می توان از مدار حداکثر استفاده را برد.

منبع بخش نهایی متن: سایت sheler

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *