داکیومنت سازی پروژه ها

داکیومنت سازی پروژه و ثبت اطلاعات مهم و حیاتی

داکیومنت سازی پروژه و ثبت اطلاعات مهم برای همه افرادی که به نحوی با طراحی سخت افزارهای الکترونیکی و یا برنامه نویسی سروکار دارند جز ضروریات کار محسوب خواهد شد، چراکه می دونن اجرای یک پروژه موفق نیاز به صرف زمان و تمرکز داره. گاها ما برای انجام یک پروژه روزها، ماه ها وقت صرف می کنیم تا اون رو به نتیجه برسونیم و وقتی پروژه به نتیجه رسید از خوشحالی احتمالا خیلی از زحمت هایی که کشیدیم رو به فراموشی بسپاریم.

کسانی که به صورت مسمتر زمینه کاریشون اجرای پروژه های مختلف هست باید به این نکته دقت کنن که زمان مهمترین عامل برای موفقیتشون خواهد بود، در نتیجه باید بعد از انجام هر پروژه تا جای ممکن اطلاعات و مواردی رو که به ذهنشون میرسه یادداشت کنن تا در موارد مشابه بعدی و یا ارتقای پروژه ای که قبلا کار شده بتونن در کمترین زمان ممکن به تجربیات و اطلاعات قبلی دسترسی پیدا کنن.

بر همین اساس نیاز داریم اطلاعات زیر رو در مورد پروژه هامون به خاطر بسپاریم:

– تاریخ شروع پروژه
– تاریخ اتمام
– ورژن های ساخته شده
– ایرادات مربوط به هر ورژن
– نکات کلیدی مورد نیاز (شامل مواردی از قبیل دلیل انتخاب قطعات خاص و یا نوشتن خط کد مشخص برای یک عملکرد خاص)
– جعبه و قطعات مورد استفاده پروژه
– هزینه تمام شده پروژه در زمان اجرا
– اطلاعات و مشخصات مشتری
–  و …

 

فایل Word و PDF برگ اول توضیحات پروژه رو که شخصا استفاده می کنم می تونید از لینک زیر دانلود کنید. و همچنین اگر نظری در این باره دارین بفرمایین تا یک فایل خوب و عالی رو با همفکری هم طراحی کنیم.
لینک دانلود برگ ثبت اطلاعات پروژه ها

نکته اخر اینکه همیشه وقتی کار در هر ورژن به نتیجه رسید سعی می کنم برگه های مهم، داکیومنت ها و نقشه ها رو پرینت کنم و به اطلاعات پروژه الحاق کنم. این مطالب ساده مطمئن باشید در وقت خودش به ارزشمندترین داکیومنت ها براتون تبدیل میشه.

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *